sobota 3. prosince 2011

Portoriko I

Puerto RicoPravda, ze trosku se zpodenim, ale snad stale s cerstvymi zazitky, ktere nestihly vycpet tak jako prichut newyorskych avenues drive, nez se z hlavy dostaly do klaves.

Pristani na letisti pobliz mesta Aguadilla na severozapadnim pobrezi Portorika v pondeli 28/11 v 1:40 AM mistniho casu bylo hladke. Let jsem temer cely prospal, takze ty necele 4 hodiny utekly jako nic. Vystoupil jsem na k letadlu pristavene schudky a zhluboka se nadechl. Tak jsem konecne tu! Je cerstve po desti, teplota se drzi kolem "zimnich" 22 stupnu (pres den pak 27 a vys) a vzduch je pro Evropana nezvykle vlhky, velmi vlhky.

Prvni den jsem si naridil odpocinek. Rano muj hostitel Pepek odjel do prace a ja se vydal projit po plazi, kterou ma hadam tak 114,5 metru od apartmanu. Staci jen vzit klicek od zadnich vratek, projit kolem bazenu, prejit asfaltovou cestu a clovek se ocitne na plazi. Tady na severu brehy omyva Atlantik syte modre barvy, vlny nejsou prave male. Po plazi se sunu dal mimo rezort s apartmany. Plaz je zanesena rasami a vlastne vsim, co pred tim vyplavilo more. Sortiment je siroky. More je nicmene ciste, jen dnes a na techto mistech neklidne. Ja jsem tak nejak mimo sebe a snazim se uvedomit si, ze jsem skutecne tam, kde jsem. Je mi krasne. Nikde nikdo, jen nekolik pelikanu krouzi nad rozbourenou hladinou a co chvilku se stremhlav spusti mezi vlny. Spolecnost mi obcas dela nejaky ten malinky krabik, co si pekne po svem po strane pocupita obhlidnout prostor a pak supem honem zpatky do sve diry v pisku. Travim na plazi asi dve a pul hodinky, pak jeste chvili sluneni u bazenu. Resume je takove, ze se hned prvni den spaluji do ruda. Na prvni pohled to slunicko tak silne neni...ale do slunicka se nekouka a prvni pohled je obycejne matouci, co vic, nemam s sebou krem na opalovani natozpak po nem. Ale jak jsem se sam sobe naucil rikat...to zhnedne! Po praci jedeme s Pepou na plaz Crash Boat, kde si pri zapadu slunce dopravame jedno mistni vychlazene pivo Medalla Light. Jmenuje se light a light taky chutna, ale v mistnich podminkach je to velmi osvezujici a privetiva nahrada za nase rizna ceska piva. Ve skutecnosti zadny protipol onoho typu "light" neexistuje. Prvni den za mnou a ja pomalu zacinam shromazdovat stripky na reportaz, skutecny novinovy pocin, ktery jsem dostal tu moznost sepsat. A to je vyzva, ktera se neodmita!

2 komentáře:

Ondřej Ryjáček řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Ondřej Ryjáček řekl(a)...

...to zhnědne - ty si mazák!